Kiipeily Kotka-Hamina seudulla

Boulderverstas Kotkassa

Bouldervestas on uusi Savotan liikuntakeskukseen sijoittuva Kotkan kiipeilyseuran boulderointila. Boulderverstas on pääasiassa jäsentemme käytössä. Lisäksi tulemme järjestämään varainhankintana kiipeilytyksiä ryhmille ja joitain kaikille suunnattuja avoimia vuoroja kunhan koronatilanne helpottaa.

Boulderverstaan rakennuskustannuksiin saimme tukea Kotkan kaupungilta ja Suomen kiipeilyliitolta. Moni yritys lähti sponsoroimaan hankettamme ja mahdollisti sen toteutumisen. Keräsimme varoja lisäksi pienkeräyksellä. Kiitos jokaiselle lahjoittajalle.

Sponsored by:

Haminan Aseman koulun köysiseinä

Haminan Aseman koulun liikuntasalissa on käysikiipeilyseinä, joka avattiin syksyllä 2016. Lähes kymmenmetrisellä seinällä on viisi köysilinjaa joista kolmella mahdollisuus myös liidaamiseen eli alaköysikiipeilyyn. Kotkan Kiipeilyseuralla on kiipeilyvuorot jäsenilleen lauantaisin ja keskiviikkoisin kouluvuoden aikana. Kiipeilyvuoroilla käymiseen tarvitaan jäsenyyden lisäksi riittävät taidot omatoimiseen kiipeilyyn, kuten varmistustaito. Taidot voi oppia mm seinäkiipeilyn alkeiskurssin kautta.

Yleisökiipeilytyksiä/avoimia kiipeilykokeiluja toteutetaan Aseman koulun seinällä muutamia kertoja kauden aikana. Myös kiipeilykurssit pidetään täällä.

Ulkokiipeily

Sulanmaan aikaan alueella voi kiipeillä ulkokallioilla, joista lähimpänä sijaitsee Tekun kallio Langinkosken läheisyydessä. Lisäksi Ruotsinpyhtään Haukkakallio ja Huuhkajavuori ovat löytäneet paikkansa kotkalaisten suosiossa. Haminan suuntaan lähdettäessä löytyy Viiluvuori ja Marjuvuori Kannusjärven läheisyydestä.

Myös ulkobouldereitä löytyy alueelta mm Räskistä.

Täältä löydät Kotkan seudulta kiipeiltävää: http://27crags.com/areas/16

Haukkakallio ja Huuhkajavuori

Keväällä 2014 Ruotsinpyhtään Haukkakallion ja Huuhkajavuoren ylläpito siirtyi Släbi ry:ltä Kotkan Kiipeilyseura ry:lle. Kyselyt ja yhteydenotot kalliot@kotkankiipeilyseura.fi

Jos haluat tehdä uusia reittejä Haukkakalliolle tai Huuhkajavuorelle, niin ota ENSIN yhteyttä kalliot@kotkankiipeilyseura.fi